Danielle Seegers-Huijberts ICT portfolio

.

4.3.2

De docent toont aan dat hij digitaal leermateriaal kan aanpassen aan de kenmerken van lerenden, waarbij rekening wordt gehouden met verschillen in niveau, interesse, tempo en wijze van leren.

In het eerste jaar dat ik werkzaam was in het voortgezet onderwijs werkten we op het vmbo-bk met het online programma Holmwoods. Dit programma differentieerde automatisch en was gericht op de ERK niveaus. Op de locatie vmbo-tl wordt hier niet mee gewerkt en kan ik dus ook niet meer inloggen. Zoals eerder vermeld laat ik leerlingen met Duolingo werken. Ook dit online programma is adaptief.

Bij Stepping Stones online kun je leerlingen bij “settings” een ander niveau (boek) laten kiezen als er behoefte is aan een hoger/lager niveau.

De lesmaterialen van http://learnenglishteens.britishcouncil.org pas ik niet aan, maar ik selecteer geschikte opdrachten die ik bijvoorbeeld in een opdracht (classroom) verwerk. Dit wordt aangetoond in 4.3.1