Danielle Seegers-Huijberts ICT portfolio

.

4.1.1

De docent toont aan dat bij het ontwerpen van leerpraktijken met inzet van ICT leerdoelen, leerproces en toetsing op elkaar zijn afgestemd

Een voorbeeld hiervan is de wijze waarop ik het onderdeel Vocabulary behandel tijdens de lessen. Aan de hand van de leergang Stepping Stones worden theme words geïntroduceerd. Hiermee doen we eerste een activerende werkvorm met de klas. Daarna gaan de leerlingen aan de slag met de bijbehorende opdrachten in het werkboek. Wanneer ze hiermee klaar zijn werken zij digitaal verder met de Vocoabulary met Slimstampen van Stepping Stones online. Hier komende woordjes van de les nogmaals op verschillende manieren voorbij.

Tijdens het laatste gedeelte van de les wordt gekeken of de leerdoelen (verwerven van betreffende vocabulary) zijn behaald aan de hand van een kahoot die ik gemaakt heb.

De leerlingen werken ook vaak zelfstandig aan Slimstampen. Op driekwart van het hoofdstuk volgt een woordjes SO dat op papier wordt afgenomen, waarvan het cijfer in SOM wordt ingevoerd.