Danielle Seegers-Huijberts ICT portfolio

.

2.2.2

De docent toont aan dat hij de vaardigheden beheerst om met software effectieve samenwerking en communicatie tot stand te brengen.

Op mijn werk communiceren we zoveel mogelijk per email. Informatie over leerlingen mag niet meer via de mail gecommuniceerd worden, maar wordt via SOM gecommuniceerd. Dit is een schoolbrede afspraak die in schooljaar 2019-2020 is ingegaan.

Naast communiceren via email en SOM wordt er ook af en toe via groepsapps gecommuniceerd. Er wordt naar gestreefd om deze apps alleen te gebruiken voor dringende zaken en/of tijdens activiteiten weken, zoals het brugklaskamp.
Ook voor mijn studie heb ik verschillende groepsapps waaraan ik deelneem. In deze groepsapps wordt gecommuniceerd over vakken, tentamens, afstuderen etc.

Door het sluiten van de scholen vanwege het Corona virus zijn we met collega’s actief met elkaar en leerlingen via Google Meet.

Voor leerlingen maak ik gebruik van classroom. In classroom kan ik bij gemaakte opdrachten een privéreactie toevoegen voor de leerlingen met bijvoorbeeld feedback. De leerling kan ook reageren op deze privéreactie. Via de mail krijg je een notificatie dat er een reactie geplaatst is. Voordeel van het werken met deze privéreacties via classroom is dat de reacties bij de betreffende leerling en opdracht staan. Je hoeft dan niet via de email alles terug te zoeken.