Danielle Seegers-Huijberts ICT portfolio

.

2.2.5

De docent toont aan dat hij kan werken met de elektronische leeromgeving, portfoliosoftware, (leerling gerelateerde administratieve systemen van de school

Deze indicator wordt onder andere aangetoond door dit ICT-portfolio.

Doordat alle leerlingen een chromebook hebben kan er veel gewerkt worden met ICT in de klas. Regelmatig maak ik gebruik van de online omgeving van de leergang Stepping Stones. Ik kan ervoor kiezen om de leerlingen online opdrachten te laten maken, zodat ik de voortgang kan monitoren. Een schermafbeelding hiervan is te vinden in “Attitude”. Ook kunnen leerlingen zelfstandig aan de slag met het oefenen van vocabulary, grammatica, lezen, luisteren etc. Ook de digitale (elektronische) leeromgeving classroom is al meerder malen voorbij gekomen.

Verder maak ik veelvuldig gebruik van SOM om de voortgang van mijn leerlingen bij te houden. Hierin kan ik cijfers/resultaten verwerken, absentie registreren/bekijken, toetsen en huiswerk inplannen en informatie over leerlingen opzoeken. Voor mijn mentorklas houd ik het zorgvierkant bij. Hierin kunnen begeleidingsverslagen, leerling besprekingen en het OPP toegevoegd worden.